Elämän ylin onni on varmuus siitä, että sinua rakastetaan sinun itsesi takia - tai tarkemmin sanottuna, itsestäsi huolimatta. Victor Hugo

tiistai 12. huhtikuuta 2011

Lisäenergiaa ja pääsiäisiloa

Eli viimeviikko ja tämä viikko, mitä sitä on ehtinyt kulua, on ollut väsyttävää. Olen aina vastustanut energiajuomia - väsymyksen kourissa kuitenkin sain hyvän idean "mitä jos kokeilisin piristäisikö se minua". No maistelin sitten kahta erilaista piristettä.
Vihreä on jotenkin sellainen asia mitä en voi vastustaa. Tykkään smurffilimsasta, vihreistä aakkosista, aarrearkkupussin vihreistä autoista ja perhosista, listaa voisi jatkaa loputtomiin. Vain harvoin vihreät asiat kuten karamellit ovat olleet pettymys - muistan kyllä muutaman kerran, mutten juuri mikä makeinen olisi ollut kyseessä. Nohei en tykkää sellasista sokerikuorrute pääsiäiskarkeista!


Luonnollisesti siis sorruin ensimmäiseen energiajuomakokeiluuni (myönnän olen maistellut jonkinnäköistä energiajuomaa kun tuo toinen puolikas sitä juo) vihreänvärisen nesteen kanssa.
Toinen olikin sitten sloganilla: "kuin limsa" tai jotain sinneppäin mainostettu juoma. Se tosiaan oli kuin limsaa, enkä oikein pitänyt siitä.
En tiedä mikä on alkanut viehättää tuossa energiajuoman maussa - ennen en voinut sietää edes hajua. Taitaa olla siedätyshoito tehonnut. Minulle nimittäin maistuu myös se kultainen alkoholijuomakin. Ja omasta mielestäni sekin maistuu aivan energiajuomalle.

Pirteänä sitten odottelen pääsiäistä. Ja tämä odotus on jatkunut jo muutaman viikon. Olen väsäillyt koristeita ja muuta. Näistä papereista syntyi isoja pääsiäismunia roikkumaan pihalle. Mutta taittelin myös isoja siksakkeja, joita taiteltiin joka vuosi omiin virpomisvitsoihin - oi niitä lapsuusaikoja!

Naurattaa oikein kuinka tohkeissani olen tänävuonna pääsiäisestä ja eritoten virpomisesta. Toivoisin, että minun oveani kolkuttelisivat ensi sunnuntaina lapsoset. Minulle ei ole virvottu moneen vuoteen. Viime vuonna olin Kuopiossa, eihän kukaan päässyt koodilliseen kerrostaloon sisään.. Ja edellisenä vuona naapurin lapsenlapset eivät käyneet virpomassa.

Toinen puolisko kysyi minulta, että onkohan se edes yleistä, että virvotaan ventovieraille. Aloin miettimään asiaa, että minä en ole tainnut koskaan virpoa vieraille. Tietysti koko talonyhtiö virvottiin ja sitten tutuilla. Saattoihan siinä sivussa tulla virvottua jonkun tutun naapurillekkin. Ajattelinkin siis "Jos koristelen pihani pääsiäsiteemalla, joku ventovieras voisi tulla virpomaan"

Tänään siis tapahtui pihan koristelu. Eilen näin kaupungilla ensimmäiset pääsiäiskoristeet. Nyt koristeita oli vain juna-aseman lähettyvillä, kuitenkin pajunvitsat ovat hyvinkin värikkäitä. Ja joku on niiden tekemisessä nähnyt vaivaa. (Riihimäkihän on ainakin aikoinaan ollut hyvin vannoutunut pääsiäiskaupunki)

Omiin pajunoksiini käytin siis kierrätysmatskuja. Vanhoja mainoksia ja tapettia. No siltä ne ehkä vähän näyttävätkin :D Tässä muutama kuva vielä omista jutuistani. Lähempänä pääsiäistä vielä lisää fiilistelyjä!
Alla ennen ja jälkeen kuvat.


1 kommentti:

  1. Ja noi pääsiäisrisupönikät on kaatunu joka päivä, vaikka painokin sisällä..

    VastaaPoista

Hei mitä mietit? Jätä kommentti:>